Hylla
Författare/Namn
Titel Samhällsvetenskap lig forskning
Förlag, etc. Studentlitteratur, Lund : 2013
Utgivningsår
Upplaga 2., [rev. och uppdaterade] uppl.
Antal sidor etc.
Anmärkning: Innehåll 1. Perspektiv på samhällsvetenskap lig forskning -- 2. Samhällsteori och samhällsforskning -- 3. Värderingar och etik i forskningsprocessen -- 4. Officiell statistik ? ämne och resurser -- 5. Surveyundersökningar ? design för analys -- 6. Att intervjua ? metoder och process -- 7. Deltagande observation ? perspektiv och praktik -- 8. Dokumentforskning ? utgrävning och belägg -- 9. Fallstudieforskning -- 10. Komparativ forskning ? möjligheter och problem -- 11. Reflexioner kring forskning i praktiken
Ämnesord
ISBN
Antal i kö:
*00001699cam a2200349 a 4500
*00120676
*00520131211172225.0
*008130712s2013 sw |||| |||| 0 swe c
*020 $a978-91-44-08054-3$x978-91-44-08054-3
*035 $a(SE-LIBR)14229078$x14229078
*035 $a(BOKR)9789144080543
*040 $aBOKR$dBthg$dS
*0411 $aswe$heng
*042 $9NB
*082 4$a300.723$223/swe
*084 $aO:dd$2kssb/8
*084 $aOa:dd$2kssb/8
*1001 $aMay, Tim,$d1957-
*24510$aSamhällsvetenskap lig forskning /$cTim May ; översättning: Sven-Erik Torhell
*249 0$aSocial research.
*250 $a2., [rev. och uppdaterade] uppl.
*260 $aLund :$bStudentlitteratur,$c2013$y2013
*300 $a378 s ;$c23 cm
*5058 $a1. Perspektiv på samhällsvetenskap lig forskning -- 2. Samhällsteori och samhällsforskning -- 3. Värderingar och etik i forskningsprocessen -- 4. Officiell statistik ? ämne och resurser -- 5. Surveyundersökningar ? design för analys -- 6. Att intervjua ? metoder och process -- 7. Deltagande observation ? perspektiv och praktik -- 8. Dokumentforskning ? utgrävning och belägg -- 9. Fallstudieforskning -- 10. Komparativ forskning ? möjligheter och problem -- 11. Reflexioner kring forskning i praktiken
*650 7$aSamhällsvetenskap lig forskning$xmetodik$2sao$0https://id.kb.se/term/sao/Samh%C3%A4llsvetenskaplig%20forskning--metodik
*650 7$aSociologisk metod$2sao
*8528 $bPhs$hO:dd
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.